Piackutatások


A fogyasztói vásárlási szokások és vélemények ismerete, változásának feltérképezése nélkülözhetetlen tudás minden piaci szereplő számára. Az üzleti stratégia és a márka megtervezésétől kezdve a termékek kialakításán és bevezetésén keresztül az újításokig, mindig létfontosságú a célcsoport véleményének figyelemmel követése. A Kutatópont ebben lehet az Ön segítségére felkészült és gyakorlott szakértői csapatával és fiatalos lendületével.

A munkánk során folyamatos párbeszéddel igyekszünk teljes körűen megismerni megrendelőink elvárásait, a módszerek kiválasztásakor pedig az egyedi igényeknek megfelelő, korszerű megoldásokat kínálunk. Kutatásaink során a piac egészét, az esetleges versenytársak viselkedését, az eddigi piaci tapasztalatokat és a lehetséges fogadtatást is egyszerre vonhatjuk be a vizsgálatunkba, vagy személyre szabottan egy-egy témakörre is összpontosíthatunk. A vizsgálat tárgya lehet bármilyen termék, szolgáltatás, reklám, márka, vagy újítás, a kutatásunk végére mindenképpen többet fog tudni saját vásárlóiról, versenytársairól vagy éppen jövőbeli lehetőségeiről is.

Alkalmazott módszereink:

Kérdőíves kutatások

  • Telefonos kutatás (1)
  • Személyes lekérdezés (2)

Kvalitatív kutatások

  • Fókuszcsoport (3)
  • Mélyinterjú (4)

[1] Havonta több ezer személyt kérdezünk meg véleményükről a legkülönbözőbb témakörökben és kontextusban. Jelentős figyelmet fordítunk a megkapott információ ellenőrzésére, hiszen jól felkészült operátoraink telefonhívásait nyomon követjük, és folyamatosan kiértékeljük. A telefonos kutatás cégünk igazi erőssége. Megfelelő az Ön számára, ha gyors és költséghatékony megoldásra van szüksége. Kifejezetten ajánljuk például a fogyasztói vélemények, vásárlási trendek megfigyelésére, vagy új termékek bevezetése előtti stratégiai döntések megalapozásához is.
[2] A piackutatás legelterjedtebb módszere. Ennél a módszernél lehetőség van a válaszadási hajlandóság növelésére, valamint az azonnali visszacsatolásra is. Alaposan felkészült kérdezőbiztosaink segítségével országos és helyi szintű kutatások elkészítésére is vállalkozunk. A módszer segíti a vásárlási döntések és vélemények, így saját fogyasztóinak is a jobb megismerését.
[3] A fókuszcsoport manapság az egyik legnépszerűbb kvalitatív kutatási módszer, melynek oka, hogy lehetővé teszi az első reakciók és a későbbi véleménykülönbségek megfigyelését és elemzését is. Nagy előnyt jelent, hogy megrendelőink személyesen vagy digitális technika segítségével figyelhetik minden kutatásban részt vevő személy viselkedését, így azonnal visszacsatolást kaphatnak. Kifejezetten ajánljuk például reklámhatások vizsgálatára.
[4] Bizonyos érzékeny témák, nehezen elérhető csoportok megkeresésére és megkérdezésére ez a kvalitatív módszer lehet a legmegfelelőbb. Minden körülmények között biztosítjuk a semlegességet, illetve a befolyásolástól való mentességet, ezzel érik el munkatársaink a megfelelő interjúszituációt – és így kapjuk meg a hiteles eredményeket is. Ez a módszer a leginkább vásárlói attitűdök, márkák vagy termékek iránti mélyen gyökerező beállítódások feltérképezésére alkalmas.