Médiakutatás


Forgatókönyvteszt

Már a műsor elindítása előtt érdemes a forgatókönyvet tesztelni, azért, hogy a durva hibák kiszűrhetőek legyenek, és a forgatókönyv finomítható legyen a pilot-forgatásra. Erre a problémára kínál megoldást forgatókönyv-tesztünk, mely fókuszcsoportok vagy mélyinterjúk segítségével felderíti a kritikus pontokat, és szükség esetén validálja az eredményeket nagymintás kvantitatív kutatással.

Film, vagy műsor előteszt

A televíziós műsorok, televíziós- és mozifilmek első verziójának kialakítása után bevett gyakorlat, hogy a gyártó képviselői, az anyagi forrásokat biztosító intézmények tagjai különféle kéréseket fogalmaznak meg a végső verzió vágásával, létrehozásával kapcsolatban. A produkciók végleges formái e kérések figyelembevételével alakulnak ki. Azoknak a produkcióknak azonban, amelyek szélesebb közönségréteget kívánnak megcélozni, sokszor nagyon fontos előzetes ismereteket szerezni arról is, hogy vajon mennyire illeszkedik majd a gyártott műsor, vagy film a potenciális nézők, illetve az előzetesen meghatározott célcsoportok ízléséhez, elvárásához. A végső verziók kialakítása előtti tesztvetítések olyan információk birtokába juttathatják a produkciók készítőit, amelyek ismeretében előzetesen megbecsülhetik a műsorok, vagy filmek iránti érdeklődés várható mértékét, az elérhető nézőtábor méretét, nem mellékesen, akár olyan változtatásokról is döntést hozhatnak, amelyek a pozitív fogadtatás esélyeit nagy valószínűséggel javítani fogják.

Film, műsor, műsorajánló, filmtrailer utóteszt

Különösen a filmajánlók, műsorajánlók esetében lehet fontos kérdés, hogy azok vajon mennyiben alkalmasak arra, hogy egy-egy produkció iránt a potenciális nézők érdeklődését felkeltsék. Ezekben az esetekben sokszor célszerű az ajánlókat valós környezetben megvizsgálni, hiszen általában egy-egy produkció reklámja más, hasonló alkotások ajánlóival együtt kerül a potenciális nézők elé, így azok figyelemfelkeltő képessége attól is függ, hogy színvonalukban, szerkesztésükben mennyire felelnek meg a környezetükben megjelenő más ajánlóknak. Különösen fontos lehet például, hogy egy mozielőadásról éppen kilépő nézők mennyire képesek visszaemlékezni a filmek előtt látott ajánlók tartalmára, illetve, hogy mennyire érzik a látottakat arra alkalmasnak, hogy a jövőben megtekintsék az adott produkciót. A filmtrailerek első bemutatóit követő nézői vélemények megismerése lehetővé teszi a promóciós kampány várható sikerének megbecsülését, az eredmények ismerete, szükség esetén, arra is módot adhat, hogy a hatékonyabb kampány lebonyolítása érdekében a készítők változtassanak a filmek, műsorok ajánlóin.

Médiafogyasztási szokások tracking kutatása

A lakosság médiaszokásainak ismerete segít megbecsülni, hogy egy-egy médiummal milyen célközönséget érhetünk el, Negyedévente kerül sor a hazai felnőtt lakosság médiafogyasztási szokásainak feltérképezésre. A felmérés lehetőséget ad a különböző médiafogyasztásra alkalmas eszközök penetrációjának változásainak nyomon követésére, a fogyasztási szokások figyelemmel kísérésére. A kutatás személyes megkérdezésen alapul, és kitér a nyomtatott, az elektronikus és az online sajtóra egyaránt.

Omnibusz

18 év feletti lakosságra reprezentatív mintán történő szermélyes lekérdezés 2000 fő bevonásával. Ad-hoc rövid kutatásokkal van lehetőség felszállni az omnibuszra, melyen több ügyfél kérdése kerül lekérdezésre.

Google Analytics

A Google Analytics szoftver lehetővé teszi, hogy a weboldalak üzemeltetői pontosan nyomon követhessék látogatottságuk alakulását. Az adatok részletes képet adnak a napi látogatószámról, a látogatók profiljáról illetve hogy milyen felületekről érkeznek az oldalra. Ezen információk alapján a szoftver alkalmas kampányhatékonyság értékelésére, ami akár azonnali beavatkozás, és korrekció lehetőségét is megadja.